3 Ocak 2024 Çarşamba

2024, 3 days ahead…

Ben hep cok sansli olduguma inandim. Ne yasarsam yasiyim hep ogrendigimi dusundum. Anin tadini cikardim. Deli gibi agladim, guldum, sinirlendim. Bunlar hep benim hayatimin bir parcasiydi. Hayatima giren her insan bana bir sey kattigi gibi goturdude. Yine de dolu dolu yasadim hayatimi, dibine kadar.

2023 cok sancili gecti. Sanirim en umutsuz oldugum, en dibi gordugum yildi diyebilirim. Boyle zamanlara ihtiyacimiz var biliyorum ama yinede hic bu kadar kenara sikismis, caresiz hissetmemistim. Cevremden cok kendimi sorguladigim gunler gecirdim. Neden buradaydim? Nereye gidiyordum? Degmismiydi? Aldigim kararlarda yaniliyormuydum?

Cok fazla 2023 uzerinden konusmak istemiyorum cunku her sene suprizlerle dolu. Bu sene yapabileceklerimi dusunup seneye kendimi bambaska bir yerde bulabilirim. Sadece potansiyelimi kaybetmekten, daha dogrusu burada potansiyelimi gerceklestirememekten korkuyorum. Bunu bugun derste bir arkadasimdan duydum. Izledigi videoda bu konudan bahsedildigini soyledi ve ben simdi dusundugumde benligimin arka planinda bundan cok etkilendigimi dusunuyorum. Ne istiyorum? Cok paralar kazanmak mi? Ailemi mutlu etmek mi? Sirf prestijli diye mimarlik okumak mi? 

Bu yil; “Ben ne istiyorum?” Asil soru bu olacak. 2024 bana sans getirmesin. Huzur ve pozitiflik getirsin istiyorum. Ben potansiyelimi biliyorum ve su ana kadar ki yasantimda zaten sansli oldugumu, belkide sansi kendimin yarattigini bildigimden dolayi sadece ve sadece huzur ve pozitiflik diliyorum.

2023 yilinda cok fazla negatiflik yasadigimi, arkadaslik iliskilerimin belkide aile iliskilerimin bile bundan etkilenmis olabilecegini dusunuyorum. Olaylara bakis acimi tamamen degistirmek degil ama ekstra negatiflikten kurtulmak istiyorum bu sene. Daha pozitif olmak ve sonuna kadar savasmak istiyorum.Sikayet etmek yerine kabullenmek istiyorum. Suclamak yerine affetmek istiyorum. Yargilamak yerine empati kurmak istiyorum. Mantigimin saygi kurallarinin onune gecmemesini ve adaletli  secimler yapmam konusunda bana yol gostermesini istiyorum. Asik olmak degil, sevgimi korumak istiyorum. Gerekirse “ayna” olmak istiyorum. 

Yakin zamanlarda bir dizi izlemeye basladim. Aslinda o diziden bahsetmek istemiyorum ama cok kisa deginecegim. Dizi iki ayri kulturlerden ailenin bir araya gelmesini anlatiyor. Bir aile muhafazekar, diger aile daha toplumun “modern” olarak adlandirildigi kesim. Bu dizide her iki tarafinda asiriligini gordum diyebilirim. Ilerleyen bolumlerde bu ailenin cogu ferdi birbirlerine karsi olan onyargilarini yikiyor. Bir sahnede: bazen senin ayna olman gerektiginden bahsediyor. Bu karsi tarafi anladigimizi ve saygi duydugumuzu, ayni sekilde bizlerinde bu anlamda fedakarlik yapabilecegi, adim atabilecegini gosteriyor. Heh tam bu noktada kendime sunlari dedim, her zaman ben hakli degilim. Evet mantigim oyle soyleyebilir ama bazen herkesin dogrusu farklidir.Sirf kendi dogrumuzu savunuyoruz diye ne yargilayabiliriz nede yargilanabiliriz. Ogrenmek sonsuzdur, ogrenebiliriz. 2024 yilinda daha fazla ogrenmek,caba gostermek ve anlamak istiyorum. Maddelerimden biri olan”arkadasini iyi sec” maddesini vurgulamak adina yazdim bu paragrafi…

Gelelim bu seneni maddelerine;

1-Borclarini ode

2-Okula geri don

3-Is bul

4-Spora basla

5-Her ay iki kitap bitir

6-Giderlerini dusur

7-Aileni getir

8-Arkadaslarini iyi sec

Son maddeyi su an ekliyorum.

8-Kendini tani


Happy new year Idil. Iyiki varsin….

Bu sene

Senin senen olsun.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder