12 Temmuz 2016 Salı

Aynı kitabın altında


Yakın zamanda fark ettiğim bir şeyi paylaşmak istiyorum. Eskiden hatırı sayılır sayıda okuduğum kitaplarıma nazaran şu birkaç senede hiç zaman ayıramadığımı fark ettim. Bununla ilgili bir toplumsal sorunumuzda var tabiiki olmaz mı.... Yakın zamanda yaşadığım bir olay ile başlamak isterim. Elimde paracard ile dolandığım şu birkaç günde nakit param kısıtlıydı.Yazlığımızın bulunduğu çevrede bir kitapçıya rastladım. Almak niyetinde olduğum birkaç kitapla ilgileniyordum fakat alışverişimi kart ile yapmak durumundaydım ama malesef ellerimde kitaplarla ödemeye gittiğimde pos cihazının daha gelmediğini öğrendim. Garip bir şekilde kibar abimiz ''al götür sonra verirsin sorun değil'' demez mi? Aynı şekilde birkaç sefer daha uğradım ve hala gelmediğini öğrendim. Bu süreç içerisinde kitaplarım bitiyor ve yenilerine ihtiyaç duyuyordum. Abimiz'e öbür gün döneceğimi, ancak 2-3 hafta sonra gelebileceğimi söylediğimde, ısrarla benden para almadı, ''gelince verirsin'' dedi. O gün naktimi bir şekilde toparlayıp abiye verdim. Bozuklukları tekrar sayıp emin oluyordum ki ''çıktığı kadar. Sayma'' demişti. Şaşırdım çünkü günümüzde kim bu şekilde davranıyor?. Gelelim yazlıktaki son günüme, yeni kitap almak için tekrar gittim iki kitap seçtim ve pos hala gelmemişti. Abi tekrar rahat tavırlarıyla benden para almamakta ısrar etti. O gün ben ödedim tabiki ödemesine birde bana 20 tane kitap ayracı uzattı.. kullanırsın al... Abi ne yapıyım bunları?. Gelelim toplumsal sorunumuza. Şimdilerde anlıyorum bu güzel abimizi. Para verme yeterki oku. Babamdan öğrendiğim kadarıyla emekli öğretmenmiş.Kitaplar çok ucuzdu ama anladığım kadarıyla pekte önemi yoktu... Kitapların dudak uçuklatacak fiyatlara satılmasına tamamen karşıyım, fiyatına bakıp almadığım birçok kitap olmuştur yoksulumuz ne yapsın?. Keşke her yerde bu abiden olsa da kitabını okumaktansa filmini izlemek alışkanlığı ortadan kalksa. Allah aşkına kitaptan bahsediyoruz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder